torstai 12. syyskuuta 2019

Jeesus puolustaa omiaan

Jes. 35:4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
Jeesus valvoi tuttujensa etua.
Hän piti huolen läheisistä ystävistään loppuun asti, vieläpä kuoltuaankin.
Esirukous on tuttujen ihmisten etujen valvomista Jumala edessä.
Kenestä me puhuisimme Jumalalle, ellei niistä, jotka tunnemme ja joiden hyvinvointi vaikuttaa meidän hyvinvointiimme?
  Jumalan Henki sydämessämme huokaa asioita, joita emme osaa, emmekä ymmärrä rukoilla.
Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

Hebr. 5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. 


Jer. 33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.
Ps. 88:14 Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
Ps. 116:17 Sinulle minä uhraan kiitosuhrin ja huudan avukseni Herran nimeä.

Luukas 7:2 Ja eräällä sadanpäämiehellä oli palvelija, joka sairasti ja oli kuolemaisillaan ja jota hän piti suuressa arvossa.
7:3 Ja kuultuaan Jeesuksesta hän lähetti juutalaisten vanhimpia hänen tykönsä ja pyysi, että hän tulisi parantamaan hänen palvelijansa.
7:4 Kun nämä saapuivat Jeesuksen tykö, pyysivät he häntä hartaasti ja sanoivat: "Hän ansaitsee, että teet hänelle tämän; 
7:5 sillä hän rakastaa meidän kansaamme, ja hän on rakentanut meille synagoogan."
7:6 Niin Jeesus lähti heidän kanssansa. Mutta kun hän ei enää ollut kaukana talosta, lähetti sadanpäämies ystäviänsä sanomaan hänelle: "Herra, älä vaivaa itseäsi, sillä en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; 
7:7 sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi; vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee.
7:8 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alaiseksi asetettu, ja minulla on sotamiehiä käskettävinäni, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee." 
7:9 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli häntä, kääntyi ja sanoi kansalle, joka häntä seurasi: "Minä sanon teille: en ole Israelissakaan löytänyt näin suurta uskoa." 
7:10 Ja taloon palatessaan lähettiläät tapasivat palvelijan terveenä. 


Joskus Jumala yllättää suuren surun keskellä aivan ihmisten yllätykseksi.

7:11 Sen jälkeen hän vaelsi Nain nimiseen kaupunkiin, ja hänen kanssaan vaelsivat hänen opetuslapsensa ynnä suuri kansanjoukko. 
7:12 Kun hän nyt lähestyi kaupungin porttia, katso, silloin kannettiin ulos kuollutta, äitinsä ainokaista poikaa. Ja äiti oli leski, ja hänen kanssaan kulki paljon kaupungin kansaa. 
7:13 Ja hänet nähdessään Herra armahti häntä ja sanoi hänelle: "Älä itke."
7:14 Ja hän meni ja kosketti paareja; niin kantajat seisahtuivat. Ja hän sanoi: "Nuorukainen, minä sanon sinulle: nouse." 
7:15 Niin kuollut nousi istualleen ja rupesi puhumaan. Ja hän antoi hänet hänen äidillensä. 
7:16 Ja heidät kaikki valtasi pelko, ja he ylistivät Jumalaa sanoen: "Suuri profeetta on noussut meidän keskellemme", ja: "Jumala on katsonut kansansa puoleen." 
7:17 Ja tämä puhe hänestä levisi koko Juudeaan ja kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.


Minulla on se usko, että Herra auttaa tänään suuresti kaikissa asioissa ja vastaa pyyntöihimme.
Aamulla ensimmäisenä alkoi soida laulu mielessä ja sana riemuvoitto.

Riemuvoitto valkeuden, voitto pyhän karitsan, 
ovet aukes vankeuden, sortui valta kuoleman.
Henkivallat pimeyden, synti, kuolo, maailma,  
kaikki mahti synkeyden Jeesuksen on saaliina.
Aamen Hälle, Hälle yksin valta, voima, kirkkaus, 
Häntä palvoo ylistyksin maa ja taivas, kaikkeus.

Jesaja 10:27. Sinä päivänä Assurin kuorma heltiää sinun hartioiltasi ja sen ies sinun niskaltasi, sillä ies särkyy lihavuuden pakosta.

Voittoon meidän tiemme johtaa seuratessa Jeesusta...

Luuk 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Uskon henki. Usko. Se on syntynyt Jumalan tykönä. Se on Jumalasta. Jumala vaikuttaa sen.
Jeesuksen kuolema syntiemme tähden oikeuttaa meidät saamaan Jumalan Hengen 
ylläpitämään uskoamme. 
  Aabraham on esikuvamme, uskon isämme. Hän luotti, hän toivoi, vaikka kaikki oli jo ohi.
Inhimillisesti myöhässä. Jumalan almanakka kuitenkin on todempi kuin ihmisten.

Jumala vakuutti minulle eilen, että mikään ei myöhästy minun kohdallani, vaan se, minkä Jumala on puhunut, ehtii tapahtua täydellisesti. Se on mitoitettu millin tarkasti sopimaan kuvioon, Jumala palapeliin. Olen tyytyväinen Jumalan valintaan ja suunnitelmaan ja että saan olla osa suurta suunnitelmaa, Jumalan valtakuntaa.

Esirukouksia ympärilläni riittää, niitä ei tarvitse haeskella.

Jaak. 5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.


Johanneksen evankeliumi:
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 

15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

1.Johanneksen kirje:
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

Psalmi 56:9. Sinä olet laskenut pakolaispäiväni. Pane leiliisi kyyneleeni, ovathan ne sinun kirjassasi.
10. Sinä päivänä, jona minä huudan [sinua avuksi], viholliseni väistyvät. Minä tiedän, että Jumala on puolellani.
11. Jumalaan minä turvaan ja ylistän hänen sanaansa. Herraan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa.
12. Jumalaan minä turvaan enkä pelkää. Mitä ihminen minulle tekisi?
13. Minulla on lupaus täytettävänä sinulle, Jumala. Minä maksan sinulle kiitosuhrit.
14. Sinä pelastit sieluni kuolemasta ja jalkani kompastumasta. Minä saan vaeltaa Jumalan edessä elävien valossa.

Herra siunaa meidät, että tänäänkin vaeltaisimme sinun edeltä valmistamissasi teoissa!
Jes. 52:12 Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.

Herran siunaus levätköön yllänne.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti