torstai 9. marraskuuta 2017

Jumalan puhe

Hei minä täällä Maria. Lenkkikuvia kaikki on, sillä minulla ei paljon muuta olekaan. Olen jumpannut puoli vuotta joka aamu fatburning jumpan, joka on monipuolinen vatsalihasliikkeineen ja puntteineen ja jumppalkeppeineen.
   Olen niin innostunut raamatusta, että pengon ja selaan sitä työn ohessa aina, kun tulee mieleen jokin asia. Olen myös harrastanut hepreankielen aakkosia ja ne jos jotkut kutkuttavat juuri niitä aivosoluja, jotka minua itseäniki tekisi mieleni kutkutella. Silmukoitten laskeminen neulekoneella kutoessani täytyy olla samaa sarjaa, sillä ne tukevat toisiansa.
   Sen sijaan naapurin koivun lehtien haravoiminen ei kutkuta minua kuin pätkän verran juuri sopivalla ilmalla. Eilen armollisesti oli vielä niin lämmin ja aurinkoinen ilma, että mattimyöhäisellekin tuli vielä tilaisuus. Eihän niitä ennen kannata haravoida, ennenkuin kaikki lehdet ovat maassa ja tuuli jaellut ne kumpaisellekin, naapurille ja minulle. Eilen se naapuri haravoi koiriensa säestyksellä ja nyt olisi ystävällistä haravoida viimeistään tänään, ennenkuin tuuli päättää sotkea hänen hyvin huolella haravoidun nurmikkonsa. Että tsemppiä vaan mulle siinä vähemmän innostavassa vastuussa. Ei sillä, etteikö parhaat ajatukset tule juuri ulkona ähkiessä. Sillä porkkanalla minä tänään lupaan haravoida, että saan hapen kanssa parhaat ajatukset, joita käyn siivilöimään raamatun kanssa. Hepreankieliset psalmit kutkuttavat, vaikka en niistä ymmärräkään ja juuri sen vuoksi. Pitäähän olla jotakin pällisteltävää täällä elämässä, jota ei ymmärrä.
  Niin se asia, mistä sytyin sen verran hurjasti, että oli pakko kirjoittaa, oli, että nyt 911 päivämäärä ja paras juttu minun mielestäni, mitä olen oivaltanut elämäni aikana on, että Jumalan sanojen kuuleminen ja ymmärtäminen on kaikkein arvokkain ihmiselle, mitä maailmankaikkeudessa voi olla.
  JUMALAN PUHEEN YMMÄRTÄMINEN. Jumala on minut tehnyt, vaikka olen jo tosi mones vedos. Mutta alkuperämaa tiedetään. Israelissa ihminen on kuin kotonaan. Ehkä sen mullasta ja saven seoksesta on ihminen kotoisin. Siellä ainakin minä lepään kuin kotonani, vaikka vain lentokoneesta astun ulos!
   Rukoilin tänään hartaasti Jumalalta Jeesuksen nimessä, että Herra antaisi minulle kaikki ne armolahjat, mitä voi, parhaimmista lähtien, että saisin selville raamatusta Jumalan puheen. Ja minä otan sen kaiken aina itselleni, henkilökohtaisesta. Haluan olla kuin ne raamatussa, joista sanottiin: Hän vaelsi Jumalan yhteydessä ja meni elämästä kyllänsä saaneena isiensä tykö (ja äitinsä).
  Eihän ole muute tekemistä sillä, joka on lapsensa kasvattanut ja he ovat lähteneet kotoa?
   Ihanaa 911 päivää kaikille! 911 Jumalan puoleen, että Hän antaisi äänensä kuulua ja siitä saa muuten sellaisen ilon kuin raamatussa sanotaan, että on kuin suuuren saaliin saanut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti